Khamis, 8 November 2018

BBM3410/18 PELENGAT PISANG KEDAH




Hari ini, aku rindu warga kedah laa. Rindu makanan kedah iaitu pelengat pisang.tapi aku panggil pengat ja senang sikit nak sebut.  Aku sangat suka makan pengat pisang tapi tak pandai nak buat, hanya tahu makan saja. Selalu kalau aku balik mesti mak sedara selalu buat jugak la. Tak la selalu kecuali kalau ada pisang lebih yang terlalu masak sangat boleh la buat pengat pisang. Dulu mak aku selalu buat tapi sekarang ini mak aku dah tak dak aku duduk dengan abang aku. Aku banyak tinggal dengan mak sedara aku sebab dia lebih macam mak aku dah. Selalu aku balik dia selalu buat laksa kedah uiii sedap tu. Bukan sebab rindu makan ja tapi aku rindu kat depa jugak. Ok masuk pasai pengat pisang ni jangan tanya resepi aku taktau nak habaq kata orang orang kedah, kalau KL kata tak tahu la nak bagitau hahaha… boleh lihat gambar kat bawah ni pengat pisang kedah :


Related image

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

CEPATNYA MASA BERLALU

7.1.2020 cepatnya masa..sekarang umoq aku dah 25...aku harap tahun 2020 ni impian aku tercapai..apa yang aku hajati...satu lagi dapat bers...