Khamis, 18 Oktober 2018

BBM3410/18 MINGGU KE 6 TUGASAN SIMPULAN BAHASA


SIMPULAN BAHASA

Hai hari ini, aku dan rakan dapat tugasan tentang simpulan bahasa. Kumpulan aku telah memilih 10 tajuk simpulan bahasa. Kami perlu mengambil gambar yang sesuai mengikut tajuk simpulan bahasa. Kami telah memilih tempat yang sesuai dengan situasi dalam gambar tersebut. Antara 10 tajuk kesimpulan ialah kera sumbang, cahaya mata, beradu buku, jatuh hati, malu-malu kucing, madu tiga, putih mata, perah otak, tidur ayam dan hangat hati. Antara tempat yang dipilih di fbmk dan kolej serumpun merupakan tempat yang strategik dan menarik. Semua orang perlu mengambil bahagian dalam gambar tersebut.

Antara contoh gambar mengikut simpulan bahasa yang sesuai :


1. Kera Sumbang




2. Cahaya Mata


3. Beradu Buku

4. Jatuh Hati

5. Malu-Malu Kucing

6. Madu Tiga


7. Putih Mata


8. Perah Mata

9. Tidur Ayam

10. Hangat Hati





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

CEPATNYA MASA BERLALU

7.1.2020 cepatnya masa..sekarang umoq aku dah 25...aku harap tahun 2020 ni impian aku tercapai..apa yang aku hajati...satu lagi dapat bers...