Khamis, 18 Oktober 2018

BBM3410/18 AKTIVITI DALAM TEATER


Menjadi Pelakon 

Hai guys…
Aku sebenar tak pandai pun dalam jiwa lakonan ini. Tetapi aku telah mengambil minor seni persembahan, aku kena la berlakon. Pada sem 5 aku telah mengambil subjek seni lakon. Nak tak nak kena lakon la. Dr Zul merupakan pengajar di dalam kuliah tersebut. Selepas itu, Dr Zul telah menyerah skrip, beliau menyuruh aku dan rakan-rakan membaca skrip dan melakonkan watak tersebut. Aku telah mengambil watak sebagai pegawal menjaga istana. Watak itu ja yang sesuai dengan aku.. Semasa aku melakon watak tersebut aku perlu menjalankan olah badan membuat aktiviti senaman badan, meditasi ialah seperti duduk keadaan bertapa dalam 15 minit, selepas itu, olah vokal ini merupakan asas vokal yang dilakukan sebelum berlakon. Aktiviti ini dijalankan untuk penyampaian suara lebih jelas dan lancar. Sampai sini sahaja cerita tentang aktiviti pelakon.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

CEPATNYA MASA BERLALU

7.1.2020 cepatnya masa..sekarang umoq aku dah 25...aku harap tahun 2020 ni impian aku tercapai..apa yang aku hajati...satu lagi dapat bers...