Jumaat, 28 September 2018

BBM3410/18 CERITA HANTU


Hai guys..ni kisah cerita hantu
Masa aku kecik atok dan nenek selalu pesan jangan balik lewat nanti hantu ikut
Ternyata betul wey.

Masa aku dengan kawan aku main sampai tak ingat dunia. Aku ni suka main permainan budak jantan seperti lastik dan tuju guli.. ada jugak main perempuan aku main tapi kurang la..

Ok kembali cerita hantu tu, masa aku tengah main aci sembunyi tiba-tiba kawan aku kena sembunyi. Memang klise sikit dengar cerita ini. Tetapi sebenarnya wujud dan terjadi pada aku waktu.

Tengah aku dengan kawan-kawan leka main tiba-tiba kawan aku yang nama syamir ini hilang..yang sorang lagi nama pikah, paah, ina, dan  pirah. Mi kawan masa kecik aku. Depa suka ajak aku pi main merata.

Aku seorang budak perempuan yang nakal, selalu je rotan pelbagai jenis. Masa tengah syok main si syamir ni hilang. Pastu aku pon pelik pikah pun pi cari tak jumpa.. aku waktu terpikir nenek dan atok aku cerita pasal hantu sembunyi… mungkin benda yang terjadi ni sama macam cerita syamir hilang.
 Pastu aku pun pakat ramai-ramai bagitahu keluarganya, tak lama kemudian keluarga syamir pun sampai. Nasib la abang syamir ni pandai tentang benda halus. Rupanya si syamir kena sembunyi pulak. Rupa di duduk dekat kami ja, rupanya kami ja tak Nampak. Tu la lain kali dengar cakap orang tua. Depa lebih makan garam dari kita. Ok sekian cerita aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

CEPATNYA MASA BERLALU

7.1.2020 cepatnya masa..sekarang umoq aku dah 25...aku harap tahun 2020 ni impian aku tercapai..apa yang aku hajati...satu lagi dapat bers...