Sabtu, 29 September 2018

BBM3410 KISAH AINUN MARDHIAH


KISAH AINUN MARDHIAH
Aku suka tentang kisah ainun mardhiah seorang bidadari yang aku tahu la. Sebab aku ada tahu sikit-sikit tentang kisah ini.

'Ainul Mardhiah merupakan seorang bidadari yang paling cantik dalam kalangan bidadari-bidadari yang lain (bermaksud mata yang di redhai). Suatu pagi (dalam bulan puasa) ketika nabi memberi targhib (berita-berita semangat di kalangan sahabat untuk berjihad/berdakwah untuk agama Allah) katanya siapa-siapa yang keluar di jalan Allah tiba-tiba ia syahid, maka dia akan dianugerahkan seorang bidadari yang paling cantik dalam kalangan bidadari2 syurga.

Kaum lelaki sangat beruntung bagi aku kerana allah telah menciptakan bidadari untuk mereka.
Ini cerita yang aku tahu serba-sedikit kalau nak lebih lanjut boleh google sejarah ainun mardhiah.
Jangan lupa dengar lagu ini : Lirik by: UNIC (Ainul Mardhiah)

Dirimu pembakar semangat perwira Rela berkorban demi agama Kau jadi taruhan berjuta pemudaYang bakal dinobat sebagai syuhada Itulah janji pencipta Yang Esa

Engkaulah bidadari dalam syurga Bersemayam di mahligai bahgia Anggun gayamu wahai seorang puteri Indahnya wajah bermandi seri

Menjadi cermin tamsilan kendiri Untuk melakar satu wacana Buatmu bernama wanita

Ainul Mardhiah Kau seharum kuntuman di Taman Syurga Menanti hadirnya seorang lelaki Untuk menjadi bukti cinta sejati Ooh! Tuhan Bisakah dicari di dunia ini Seorang wanita bak bidadar iMenghulurkan cinta setulus kasih Dihati lelaki bernama kekasih..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

CEPATNYA MASA BERLALU

7.1.2020 cepatnya masa..sekarang umoq aku dah 25...aku harap tahun 2020 ni impian aku tercapai..apa yang aku hajati...satu lagi dapat bers...