Khamis, 4 Oktober 2018

BBM3410/18 ASAS GRAFIK MINGGU KE 3


Sesi fotogafi

Pada kali ini pelajar BBM3410 telah diberikan tugasan kumpulan. Oleh itu, setiap kumpulan haruslah menghasilkan gambar mengikut jenis-jenis shot terdiri daripada mug shot, long shot, medium shot, potrait, birds eye view dan over the shoulder. Setiap kumpulan perlu mengambil 3 keping gambar pada setiap shot. Tugasan tersebut perlu dihantar ke dalam akaun instagram masing-masing. Kumpulan saya Nafi Studio seramai  10 orang ahli iaitu saya, mija, nizam, napi, dayah, mimi, ain, tirah, erwan, dan mahira. Antara tempat yang strategik untuk sesi fotografi kami memilih lokasi pengambaran sekitar Bukit Ekspo dan luar kawasan UPM. Pelbagai masalah yang dihadapi semasa menjalankan tugasan tersebut antara masalah yang dihadapi ialah selalu hujan di waktu petang kerana waktu petang sesuai untuk bergambar. Oleh itu, kami perlu mengatur masa yang sesuai supaya tidak menggangu jadual masa untuk pembelajaran yang lain. Kami perlu mencari pemandangan yang cantik dan cahaya yang cerah. Untuk mendapat cahaya yang baik di dalam setiap gambar. Antara jenis gambar yang mencabar ialah birds eye view, kami perlu mencari tempat yang tinggi dan mengangap seperti mata seekor burung dan di dalam kumpulan tersebut kami mempunyai rakan lelaki yang boleh memanjat pokok dan memudahkan urusan pelajar permpuan. Tugasan ini sangat menarik kerana hanya perlu mengambil gambar mengikut jenis-jenis yang ditetapkan.

1. Mug Shot



2.Long Shot



3. Medium Shot




4. potrait




5. Birds Eye View



6. Over The Shoulder

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

CEPATNYA MASA BERLALU

7.1.2020 cepatnya masa..sekarang umoq aku dah 25...aku harap tahun 2020 ni impian aku tercapai..apa yang aku hajati...satu lagi dapat bers...